Zdaj, ko ste spoznali, kaj so električna kolesa, kako delujejo in zakaj so edinstven in učinkovit način prevoza za številne ljudi po vsem svetu, vas morda zanima, kakšni so dejanski stroški nakupa, uporabe in vzdrževanja električnega kolesa. V tem poglavju vam bomo predstavili, kako ti stroški izgledajo, in poskušali odgovoriti na vprašanja, ki jih običajno imajo ljudje, ko začnejo razmišljati o možnosti nakupa lastnega električnega kolesa.

STROŠKI NAKUPA NOVEGA ELEKTRIČNEGA KOLESA

Kot je opisano v prejšnjem razdelku, obstajata dve glavni vrsti motorjev, in sicer motorji v pesto in motorji s srednjim pogonom. Čeprav imata oba svoje prednosti in slabosti, je pri določanju cene motorja glavni dejavnik moč. Večina standardnih motorjev za električna kolesa ima nazivno moč 250 W, ki se običajno poveča do 750 W. Motorji z višjimi nazivnimi vrednostmi ustvarjajo več moči kot motorji z nižjimi nazivnimi vrednostmi in posledično zagotavljajo hitrejšo, odzivnejšo in bolj vsestransko izkušnjo vožnje z motorjem.

Ali potrebujete močnejši motor, je odvisno predvsem od vrste vožnje, ki jo nameravate opravljati, in od terena, po katerem se boste vozili. Če na primer živite v mestu z veliko strmimi hribi in potrebujete motor, ki vas bo hitro poganjal v hribe, ne da bi vam bilo treba vrteti pedala, potem je plačilo nekaj več za močnejši motor lahko dobra naložba.

Ne pozabite, da izhodna moč ni edina specifikacija, ki jo je vredno upoštevati. Na primer, motor v zadnjem pestu in motor s srednjim pogonom imata lahko moč 750 W, vendar sta zelo različno zmogljiva pri premagovanju strmih hribov; to je zato, ker ima motor s srednjim pogonom mehansko prednost in običajno ustvarja večji navor kot motor v pestu. Poleg števila vatov bodite vedno pozorni tudi na navor.

Kot je pojasnjeno v poglavju 5, je natančno število kilometrov, ki jih kolesar prevozi z enim polnjenjem baterije, odvisno od številnih različnih spremenljivk, kot so teža kolesa, teža kolesarja, nasprotni veter, število in strmina hribov, po katerih se kolesar vzpenja, ter razmerje med človeško in motorno energijo, ki jo uporablja kolesar. Če na primer kolesar večino vožnje vrti pedala in uporablja majhno pomoč motorja, bo s polnjenjem baterije prevozil več kilometrov kot v primeru, če bo ves čas vožnje uporabljal motor kot edini vir energije. Podobno bo kolesar, ki se do trgovine z živili vozi po ravnem terenu, z baterijo prevozil več kilometrov kot kolesar, ki mora do trgovine prevoziti dva strma klanca.

Ker je veliko spremenljivk, ki vplivajo na število kilometrov, ki jih lahko baterija prevozi, proizvajalci in prodajalci električnih koles običajno opisujejo baterije z razponi kilometrov, ki poskušajo upoštevati različne načine in pogoje vožnje. Kakovostna baterija električnega kolesa naj bi v povprečju z enim polnjenjem omogočila od 20 do 50 milj vožnje.Na splošno velja, da več kilometrov kot lahko baterija zagotovi, dražja je, zato je pred odločitvijo, katero električno kolo je primerno za vas, pomembno upoštevati vrsto vožnje, ki jo nameravate opravljati.

Menjalnik z notranjimi zobniki je tovarniško zatesnjen, zahteva manj vzdrževanja in ima manj sestavnih delov, ki štrlijo ven in so v nevarnosti, da se poškodujejo. Seveda so te prednosti dražje in lahko stroške električnega kolesa povečajo za več sto dolarjev.

Končno se je tehnologija električnih koles razvila do te mere, da je popolnoma samodejni menjalnik zdaj realnost. Pesta z notranjimi zobniki, kot je Enviolo NuVinci, je mogoče nadgraditi s krmilniki za samodejno prestavljanje, tako da prestavljanje sploh ni več potrebno! Te napredne funkcije so spet dražje od običajnega menjalnika ali standardnega pesta z notranjim menjalnikom.

Ko plačate za nadgradnjo sestavnih delov kolesa, običajno plačate za sestavne dele, ki so lažji, močnejši in vzdržljivejši ter delujejo učinkoviteje in uspešneje kot cenejši deli slabše kakovosti. Vrhunske prestavne ročice na primer prestavljajo hitreje in bolj gladko ter so običajno lažje in bolj vzdržljive kot cenejše prestavne ročice. Podobno so dražje vzmetne vilice običajno močnejše, robustnejše in se na spremembe terena odzivajo bolj gladko kot cenejše vzmetne vilice.

Tako kot pri vsem drugem je tudi pri električnem kolesu vrsta sestavnih delov, ki jih potrebujete, odvisna predvsem od vrste vožnje, ki jo nameravate opravljati. Če veste, da boste električno kolo uporabljali izključno na dobro asfaltiranih mestnih ulicah za opravke in vožnjo v službo, verjetno ne boste potrebovali težkih in robustnih delov, kot jih potrebuje kolesar, ki namerava električno kolo uporabljati za terensko vožnjo ali vožnjo po bolj grobih kolesarskih poteh.

Skratka, pomembno je, da kupite električno kolo z visokokakovostnimi sestavnimi deli, ki ustrezajo vrsti vožnje, ki jo načrtujete. To bo zagotovilo, da bo vaše kolo zanesljivo, učinkovito in zabavno, pomagalo pa bo tudi omejiti potrebo po popravilih.

Pomembno je vlagati v visokokakovosten okvir kolesa, saj je okvir dobesedno skelet celotnega kolesa. Robustni, zanesljivi in lahki okvirji zagotavljajo boljšo izkušnjo pri vožnji, saj je kolo dobro vodljivo, udobno in odzivno ter se nanj lahko zanesete.

STROŠKI UPORABE IN VZDRŽEVANJA ELEKTRIČNEGA KOLESA

Po začetnih stroških nakupa električnega kolesa so z redno uporabo in vzdrževanjem električnega kolesa povezani še nekateri dodatni tekoči stroški. Na srečo pa so ti stroški razmeroma majhni v primerjavi z začetnimi stroški nakupa kolesa in stroški uporabe drugih oblik prevoza.

Najpogostejši stalni strošek vožnje z električnim kolesom je strošek polnjenja baterije. Zanimivo je, da je to tudi točka, na kateri se električna kolesa odlikujejo kot posebej cenovno dostopna in učinkovita vozila. Številne študije so namreč potrdile, da so električna kolesa stroškovno najbolj učinkovita motorna vozila, ki so trenutno na voljo.

Natančneje, ena od študij je pokazala, da polnjenje baterije električnega kolesa v povprečju stane približno 8 centov. Glede na to, da večina baterij z enim polnjenjem prevozi med 20 in 40 kilometrov, to pomeni, da z enim samim dolarjem električne energije prevozite od 250 do 500 kilometrov.11 V podobnem projektu je spletna stran ElectricBikeReport.com ugotovila, da stane vožnja električnega kolesa od 0,0625 centa do 0,245 centa na kilometer, odvisno od časa dneva, ko kolesar polni baterijo.12

Drugi glavni strošek, povezan z uporabo električnega kolesa, so stroški rednih popravil, ki se občasno pojavijo zaradi obrabe ali okvare delov. Ker je velika večina sestavnih delov električnega kolesa standardnih kolesarskih delov, je mogoče skoraj vsa popravila opraviti v lokalni kolesarski trgovini po razmeroma nizki ceni. Če želite stroške popravila električnega kolesa prikazati v perspektivi, pomislite, koliko stane tudi najosnovnejše popravilo avtomobila – jasno je, da je plačilo lokalnemu kolesarskemu mehaniku za zamenjavo obrabljenih zavornih ploščic na vašem električnem kolesu občutno cenovno ugodnejše kot primerljivo popravilo v avtomobilski delavnici.

Čeprav vožnja z električnim kolesom zahteva začetno naložbo, se uporaba električnega kolesa zaradi neverjetne ekonomičnosti in varčnosti pri porabi goriva dolgoročno zelo obrestuje. Če nizke stroške upravljanja in vzdrževanja električnega kolesa združimo s priročnostjo, užitkom in enostavnostjo uporabe električnega kolesa – ne glede na to, ali ga uporabljamo kot vozilo za opravljanje opravkov in prevoz na delo, kot del vadbe, kot dostopno obliko rekreacije in prostega časa ali kaj drugega – postane jasno, zakaj se ljudje po vsem svetu vse bolj zanašajo na električna kolesa, da bi zadovoljili svoje vsakodnevne potrebe po prevozu.