Medtem ko se mnogim zdi najlažje in najprimerneje preprosto kupiti novo električno kolo, je za druge morda bolj privlačna predelava obstoječega kolesa v električno z dodajanjem motorja in baterije. Ta možnost ima svoje prednosti in slabosti, zato je odločitev, ali boste predelali svoje običajno kolo ali kupili celotno električno kolo, odvisna od vaših posebnih potreb, interesov in pričakovanj.

V tem poglavju bomo izpostavili nekaj najboljših metod in izdelkov, ki so trenutno na voljo za predelavo običajnega kolesa v električno kolo. Na kratko bomo predstavili tudi prednosti in slabosti te vrste predelave, zlasti v primerjavi z nakupom električnega kolesa.

PRETVORBA V ELEKTRIČNO KOLO

Daleč najpogostejša metoda za predelavo običajnega kolesa v električno kolo je dodajanje pesta motorja na sprednje ali zadnje kolo. Ta metoda je na splošno najlažji in najbolj brezhiben način predelave, saj velika večina prvotnega kolesa in njegovih sestavnih delov ostane nedotaknjena – dodate le novo pesto in neke vrste krmilnik, nič drugega na kolesu ni prizadeto.

Navidezna preprostost te vrste predelave pa je lahko nekoliko zavajajoča, saj je prehod z običajnega pesta na motorizirano pesto dejansko precej zapletena naloga. Najprej je razstavljanje in predelava koles vedno zahteven projekt, ki vključuje intenzivno delo pri nameščanju zobnikov in popravljanju kolesa. Prav tako je treba zaradi večje teže motornega pesta in dodatnega navora, ki ga ustvarja, v večini primerov nadgraditi celotno kolo, da bo imelo dovolj trpežen obročnik in špice za motorno pesto. Na koncu boste imeli ne le novo pesto, temveč tudi popolnoma novo kolo.

Zaradi tega so številni proizvajalci začeli izdelovati in prodajati električna kolesa “vse v enem”, ki združujejo obročnik, napere, motorizirano pesto in akumulatorsko baterijo v eno samo samostojno enoto. Ta kolesa “vse v enem” so običajno opremljena z nekakšnim nadzornim sistemom, s katerim kolesarji vklapljajo in izklapljajo motor ter nadzorujejo, koliko pomoči zagotavlja.

Podobno kot pri motorjih v pesto, obravnavanih v poglavju 5, električno kolo “vse v enem” nadomesti prednje ali zadnje kolo na obstoječem kolesu. Če želite uporabljati tipično električno kolo, preprosto snemite prvotno kolo, namestite novo kolo in prenesite aplikacijo, ki je običajno priložena izdelku in vaš pametni telefon spremeni v nadzorno ploščo.

Dober primer zadnjega električnega kolesa “vse v enem” je kolo Copenhagen Wheel. Uporablja vgrajen 350-vatni motor in baterijo z dosegom približno 30 milj. Kolo Copenhagen Wheel je zasnovano za delovanje s pogonskimi sklopi Shimano in SRAM.

Alternativa zadnjemu kolesu je sprednje električno kolo “vse v enem”, ki po pričakovanju nadomesti sprednje kolo običajnega kolesa. Danes je na trgu več blagovnih znamk, med njimi Electron in GeoOrbital, z motorji z močjo od 400 do 600 W in baterijami, ki z enim polnjenjem prevozijo od 20 do 30 kilometrov.

PREDNOSTI IN SLABOSTI: ALI JE PREDELAVA PRAVA ZAME?

Dve največji prednosti predelave kolesa, ki ga že imate, sta poznavanje in stroški: predelava običajnega kolesa v električno vam omogoča, da še naprej uporabljate kolo, ki ga že poznate in imate radi, nakup kompleta za predelavo pa je na splošno cenejši od nakupa celotnega električnega kolesa.

Po drugi strani pa ima predelava običajnega kolesa nekaj pomembnih pomanjkljivosti, zlasti v primerjavi z nakupom električnega kolesa. Na začetku proizvodnje električnih koles se kompletno električno kolo ni veliko razlikovalo od predelave “naredi sam”. Danes večina proizvajalcev izdeluje namenske okvirje, v katere so lepo spravljene različne komponente električnega kolesa, kot so baterija, krmilnik in v primeru konfiguracije s srednjim pogonom tudi motor. Preoblikovanje ne bo tako gladko in učinkovito kot popolno električno kolo, pri katerem so motor, baterija in krmilniki brezhibno vključeni v vse vidike zasnove kolesa.

Podobno se kolesa “vse v enem” zanašajo na motorje v pesto, ki so običajno manj naravni in manj učinkoviti pri vožnji. Kot je opisano v poglavju 5, lahko dodajanje težkega motorja sprednjemu ali zadnjemu kolesu brez skrbnega premisleka o splošnem ravnovesju povzroči, da bo e-kolo težko voziti in manevrirati.

Ali se boste odločili za predelavo obstoječega kolesa ali nakup celotnega električnega kolesa, je odvisno od tega, kaj želite od kolesa s pomožnim motorjem dobiti. Vsaka od teh možnosti bo znatno povečala zmogljivosti vašega kolesa in vam omogočila priročen, zabaven, hiter in cenovno ugoden način potovanja. Na koncu pa, čeprav komplet za predelavo ponuja hiter in enostaven način za popolno preobrazbo vašega kolesa, je veliko kolesarjev ugotovilo, da preprosto ni mogoče nadomestiti visoke ravni zmogljivosti, ki jo zagotavlja popolno električno kolo, ki je od samega začetka zasnovano kot edinstveno priročno in učinkovito hibridno vozilo na motorni pogon.