Celovit vodič za kupce električnih koles za leto 2021

Uvod

V svetu električnih koles se je veliko spremenilo, odkar sem se leta 2016 prvič vključil. Motorji in baterije postajajo vse manjši, lažji in bolj integrirani, tako da so nekatera e-kolesa videti skoraj nerazločljiva od običajnih koles. Prav tako je izbira večja kot kdaj koli prej, zaradi nižjih cen pa so električna kolesa postala dostopnejša . V tem vodniku za kupce električnih koles za leto 2021 bom opisal osnove, da se boste lahko pravilno odločili.

Prepričan sem, da bo večina bralcev vedela, kaj je električno kolo, vendar bom zaradi tistih, ki so v svetu električnih koles novi, opisal osnove.

Kaj je električno kolo (in kako deluje?)

Električno kolo (znano tudi kot e-kolo ali pedalec) je v osnovi kolo z majhnim električnim motorjem in baterijo, ki kolesarju pomaga pri pedaliranju. Zame je e-kolo eden najboljših izumov 21. stoletja, saj omogoča ljudem vseh starosti in zmožnosti, da ponovno začnejo kolesariti.

Živim v zelo hribovitem, podeželskem delu Cornwalla na jugozahodu Anglije in kolesarjenje na mojem območju je lahko zelo zahtevno, če niste dovolj zdravi. Na mojem območju se je močno razširila uporaba električnih koles in zelo dobro je videti, da toliko ljudi kolesari in uživa v naravi.

V zadnjih letih so se cene novih električnih koles precej znižale, zato so postala veliko bolj dostopna za vse.

Vrste motorjev za električna kolesa

Električna kolesa uporabljajo majhen električni motor, ki kolesarju pomaga pri pedaliranju. Obstajajo zakoni, ki urejajo količino moči, ki jo ti motorji lahko proizvedejo, in hitrost, s katero jo lahko proizvedejo.

V Združenem kraljestvu, Evropi in Avstraliji je zakonsko dovoljena največja moč 250 W (tretjina konjske moči), največja hitrost pomoči pa je 15,5 km/h (25 km/h). Električno pomoč je mogoče aktivirati le s pedaliranjem in je ni mogoče upravljati samo z uporabo pedala za plin.

Obstajajo izjeme glede uporabe plina, zlasti električna kolesa, izdelana pred 1. januarjem 2016, in kompleti za naknadno vgradnjo e-koles, nameščeni na rabljena kolesa – omejitev moči in hitrosti še vedno velja.

V ZDA in Kanadi so zakoni o električnih kolesih drugačni. Zvezni zakon o električnih kolesih v ZDA dovoljuje do 750 W, največjo hitrost 20 km/h in plin (če ima kolo pedala). Ta zakon se razlikuje od države do države. V Kanadi je zakonska omejitev za električno kolo 500 W in 20 km/h.

Sistem električnega kolesa ima več ključnih sestavnih delov, med katerimi sta najpomembnejša motor in baterija. V električnem kolesu se uporabljata dve različni vrsti motorjev – motor v pesto in motor s sredinskim pogonom ali ročico.

Električni motor v pestu

Električni motorji v pesto so na voljo že dolgo, vendar so še vedno zelo priljubljeni, zlasti pri cenovno ugodnih e-kolesih, kot je Carrera Vengeance E.

Zaradi nedavnega napredka v tehnologiji motorjev in senzorjev so postali priljubljeni tudi pri nekaterih vrhunskih električnih cestnih kolesih, kot je Ribble SLe. Motor M1 (na sliki spodaj) je del sistema Mahle X35 ebikemotion in ga najdemo na nekaterih zelo dragih cestnih kolesih.

Motor M1 proizvede približno 40 Nm navora, kar je malo (glede na standarde srednjega pogona), vendar je velika privlačnost tega sistema nizka skupna teža – celoten sistem (vključno s skrito 250Wh baterijo) tehta le 3,6 kg. Ribble Sle s karbonskim okvirjem tehta le 11 kg, kar je približno toliko kot sodobno cestno kolo z jeklenim okvirjem.

Pesto motorja Suntour HESC, ki je vgrajen v serijo električnih koles Carrera, je precej težji, vendar je vseeno zanesljiv.

Električni motor s srednjim pogonom

Motorje s srednjim pogonom ali ročičnim pogonom (kot je Boschev) je mogoče najti na številnih serijskih električnih kolesih. Običajno so vgrajeni v posebej oblikovane okvirje.

V te motorje je vloženega veliko oblikovanja in tehnologije, izdelujejo pa jih prestižna imena, kot so Bosch, Yamaha, Shimano, Panasonic in Brose.

Motor s sredinskim pogonom prenaša moč na zadnje kolo s pomočjo pogonskega sklopa in zobnikov kolesa. Zaradi tega je motor ne le energetsko učinkovitejši, temveč tudi proizvaja večji navor. Zaradi tega so srednji pogoni še posebej primerni za uporabo, kot je gorsko kolesarjenje.

Skoraj vsi sodobni motorji srednjega pogona za električna kolesa so izjemno izpopolnjeni, na primer najnovejši Boschev motor CX četrte generacije ima način pomoči, ki se prilagaja zahtevam kolesarja in terena.

Če vozite po ravnini z enakomernim tempom, vam bo motor pomagal sorazmerno z vloženim naporom. Ko nenadoma pridete na strm vzpon in začnete močneje vrteti pedala, bo motor samodejno nadomestil to in vam zagotovil več moči. Takoj ko se pot spet izenači, bo motor tudi manj pomagal.

Odlična lastnost zgornje tehnologije je, da je motor izjemno učinkovit, kar pomeni, da je doseg baterije veliko večji. Vozil sem že kar nekaj e-koles s to funkcijo in občutek je, kot da imate izjemno močne noge!

Modularni sistemi električnih koles

Modularni sistemi za električna kolesa so razmeroma nov koncept, katerega začetnik je bilo nemško podjetje Fazua. Motor električnega kolesa Fazua Evation je sistem srednjega pogona, ki ima primarni menjalnik motorja in senzor v razširjenem delu spodnjega nosilca.

Pogonski sistem motorja in baterija sta nameščena v vdolbini na spodnji strani spodnje cevi kolesa. Odlična lastnost tega sistema je, da ga je mogoče kadar koli odstraniti (razen menjalnika).

Skupna teža kolesa Fazua Evation je le 4,6 kg (3,6 kg motor in baterija + 1 kg menjalnik). To pomeni, da imate lahko e-kolo in navadno kolo v enem!

Edini kompromis pri tem sistemu je, da nekateri kolesarji menijo, da ne zagotavlja dovolj pomoči. Sam sem vozil nekaj e-koles s tem motorjem in osebno mi je všeč, vendar vsekakor nima surove moči Boschevega, Yamahinega ali Shimanovega sistema Steps. Najboljša analogija, ki jo lahko najdem, je, da se v načinu polne moči Fazua počuti kot Bosch v načinu Tour (2. stopnja).

Rekel bi, da je ta električni motor bolj primeren za nekoga, ki je že dosegel primerno raven telesne pripravljenosti in želi na skupinskih vožnjah dohitevati hitrejše prijatelje ali morda pospešiti vsakodnevno vožnjo v hribovitem okolju.

Tehnologija pomoči pri pedaliranju

Senzor za pomoč pri pedaliranju po kadenci

Tehnologija za pomoč pri pedaliranju je v zadnjih nekaj letih doživela velik napredek. Najprej je bila na voljo pomoč pri pedaliranju na podlagi kadence, ki preprosto meri vrtenje pedal in zažene motor takoj, ko se začne vrteti ročica. Ti senzorji se še vedno uporabljajo, vendar običajno le pri cenovno ugodnih e-kolesih ali poceni kompletih za predelavo električnih koles.

Pomoč pri pedaliranju, ki temelji na kadenci, nekaterim kolesarjem morda bolj ustreza, zlasti če imate težave s koleni. Ker vam za zagon motorja ni treba uporabiti nobene opazne sile, samo zavrtite pedala in že ste na poti! Ti sistemi delujejo podobno kot stikalo za vklop in izklop.

Glavna slabost je manjša učinkovitost, včasih pa se lahko motor vključi precej nenadoma in nekoliko prehiteva, ko se pedaliranje ustavi (kar je lahko nekoliko neprijetno).

Pomoč pri pedaliranju z zaznavanjem navora

Pomoč pri pedaliranju z zaznavanjem navora je običajno na voljo na električnih kolesih s pesto motorjem višje kakovosti in vseh tovarniško izdelanih električnih kolesih s srednjim pogonom.

Senzor navora meri količino sile, ki deluje na pedala, in nenehno prilagaja količino moči, da bi se prilagodila potrebam kolesarja. Najnovejši, najbolj izpopolnjeni senzorji za pomoč pri poganjanju pedal lahko opravijo 1000 meritev na sekundo. Zaradi tega je prehod na električno asistenco nemoten, in ko se prvič peljete z enim od teh koles, se počutite kot profesionalec!

Pomoč pri poganjanju pedal z zaznavanjem navora mi je zelo všeč in je vedno bolj na voljo kot standardna oprema pri cenovno ugodnih kolesih s pesto, kot je Carrera Subway E.

Baterije za električna kolesa

Baterija je najpomembnejši del sistema, saj brez nje nič ne deluje. V zadnjih letih se je tehnologija litijevih baterij bistveno izboljšala, povečala pa se je tudi gostota energije celic, kar pomeni, da imate lahko razmeroma majhno in lahko baterijo, ki je integrirana v okvir kolesa.

Energijska zmogljivost baterije električnega kolesa se meri v vatnih urah (Wh) in amperskih urah (Ah). Če želite izračunati skupno energijsko zmogljivost baterije, preprosto pomnožite napetost (V) z Ah – na primer, tipična 36-voltna 13Ah baterija ima skupno energijsko zmogljivost 468 Wh (36 x 13 = 468).

Večina velikih proizvajalcev e-koles uporablja podatek Wh, torej čim večja je številka, tem večji je potencialni doseg.

Boscheva baterija powertube 625

Kako lahko na podlagi zgornjih podatkov ugotovite potencialni doseg vaše baterije? To ni preprosto, saj nobena vožnja ni popolnoma enaka, dobili boste približno število kilometrov, vendar to je vse. Upoštevati je treba preveč različnih spremenljivk, kot so smer vetra, tlak v pnevmatikah, površina ceste, teža kolesarja, hribi itd.

Enega najboljših kalkulatorjev za izračun dosega baterije ponuja Bosch. Tukaj si oglejte potencialni doseg baterije (izračuni temeljijo na različnih konfiguracijah Boschevega motorja s srednjim pogonom in baterije).

Za več informacij sem napisal posebno objavo – pojasnila o baterijah za električna kolesa.

Prednosti vožnje z električnim kolesom

Vožnja z električnim kolesom ima številne prednosti. Spoznanje, da se vam ni več treba zanašati na motor z notranjim izgorevanjem in vse s tem povezane stroške, je zelo osvobajajoča izkušnja.

Potem so tu še očitne (in dokazane) koristi za zdravje. In ne govorim samo o telesnem, ampak tudi o duševnem zdravju. Če se odpravite iz svojega mesta in se potopite v poglede, zvoke in vonjave podeželja, lahko to zelo pozitivno vpliva na vaš um. In če to lahko počnete, ne da bi se pri tem zadihali in znojili, je odlično!

Ali električna kolesa goljufajo?

Vedno se nasmejim, ko slišim to vprašanje. Velikokrat mi je bilo rečeno, da z električnim kolesom goljufam, čeprav je bilo to ponavadi lahkotno in je prišlo od prijatelja ali znanca, ki sploh ne vozi kolesa!

Vožnja z električnim kolesom vsekakor ni goljufanje, razen če se udeležujete tekmovanj s skritim motorjem. Ko sem leta 2016 prvič začel voziti električno kolo, se je zdelo, da je z njim še vedno povezana nekakšna stigma – “e-kolesa so za lenuhe, bla, bla, bla …”.

V letu 2020 se je odnos do električnih koles močno spremenil. Električna kolesa so zdaj dobrodošla na številnih skupinskih vožnjah kolesarskih klubov in so celo dovoljena na nekaterih prireditvah, kot so Sportivi.

Poznam veliko rednih kolesarjev, ki na električna kolesa gledajo kot na pozitivno silo v svetu kolesarstva. Ne samo, da so kolesarski industriji vlila novo življenje, ampak so tudi pomagala neštetim ljudem, da so se iz hiše povzpeli na dve kolesi.

Uporaba električnega kolesa za vožnjo na delo

Med vsemi odličnimi načini uporabe, ki se jih spomnim, je uporaba električnega kolesa za vožnjo na delo verjetno eden najboljših. Predstavljajte si scenarij: V službo v središču mesta se vozite 10 kilometrov in ta pot običajno traja dobre pol ure, zaradi prometa morda celo več. Vožnja z električnim kolesom na delo vam lahko ne le prihrani nekaj časa, temveč tudi prihrani trpljenje zaradi obtičanja v prometu.

Kolesarska infrastruktura se je v številnih evropskih mestih močno izboljšala, saj si lokalne vlade prizadevajo spodbuditi več ljudi, da se odpovejo avtomobilom in se odločijo za okolju prijaznejše oblike prevoza.

Prihranek pri gorivu in drugih stroških lahko upraviči stroške električnega kolesa. Spomnim se, da sem pred nekaj leti izdelal e-kolo za stranko, ki je izračunala, da se ji je povrnilo v šestih mesecih!

V Evropi obstaja veliko programov, ki pomagajo razporediti stroške nakupa e-kolesa, kot je cyclescheme v Združenem kraljestvu. Te sheme podpirajo tako trgovci na drobno kot delodajalci in ponujajo enostaven način za nakup popolnega električnega kolesa za vožnjo na delo.

Kaj pa vreme? Pravite: “Vreme je zelo slabo. V zadnjih dveh letih in pol sem v vseh letnih časih (v Združenem kraljestvu) prevozil več kot 10.000 kilometrov in sodobna kolesarska oprema se dobro obnese, da ohranja vremenske vplive.

Izbira pravega električnega kolesa

Če ste novinec v svetu električnih koles, vas lahko vsa izbira, ki je trenutno na voljo, nekoliko ohromi. Vrste električnih koles pokrivajo celoten spekter slogov koles, od cestnih do gorskih in ležečih koles.

Da bi bila zmeda še večja, obstajajo podkategorije znotraj vsake vrste električnega kolesa, na primer: hibridno kolo je bilo običajno mešanica gorskega in cestnega kolesa, zdaj pa imamo pohodniška hibridna kolesa, mestna hibridna kolesa, športna hibridna kolesa in tako naprej.

carrera crossfuse pregled

Naslednji vidik je vrsta okvirja, ki ga potrebujete. Če imate težave s prestavljanjem noge čez standardni okvir kolesa, boste morda želeli razmisliti o električnem kolesu s step-thru (ali električnem kolesu z enostavnim vstopom). Ti tipi koles imajo ojačano spodnjo cev in nimajo zgornje cevi, kar olajša vstopanje in izstopanje s kolesa.

Električna kolesa s stopničastim prehodom so odlična, ker jih lahko uporablja vsakdo, ne glede na starost ali spol. Še posebej priljubljena so v evropskih mestih.

Cube touring hybrid one 400 step thru pregled

Velikost električnega kolesa

Pomemben dejavnik je izbira pravega kolesa za vašo velikost. Težava pri tem je, da se lahko velikost in geometrija okvirja razlikujeta od proizvajalca do proizvajalca. Druga stvar, ki jo je treba upoštevati, je, da smo vsi različno oblikovani. Nekateri imajo dolge noge in kratke roke ali ravno obratno.

Če že nekaj časa niste kolesarili in niste prepričani o pravilni velikosti okvirja. Priporočam, da obiščete lokalno kolesarsko trgovino in si ustvarite predstavo o pravilni velikosti kolesa za vašo postavo.

Vrste električnih koles

Električno hibridno kolo

Električno hibridno kolo je daleč najbolj priljubljen slog električnega kolesa. Razlog za to je, da beseda “hibrid” zajema toliko različnih stilov koles.

Na eni strani so lahko težka hibridna kolesa z močnejšimi vilicami, debelimi pnevmatikami in visoko zmogljivimi komponentami – to so skoraj gorska kolesa (vendar ne povsem!) Na drugem koncu spektra so hibridna kolesa, ki so bolj usmerjena na cesto. Ta kolesa se pogosto imenujejo mestna ali športna hibridna kolesa – imajo veliko lažji okvir in pogonske sisteme (npr. Fazua ali X35) in so običajno videti kot cestna/šotolarska kolesa z ravnim in ozkim krmilom.

slika

Glede na predvideno uporabo je na voljo hibrid za vsakogar. Če boste večino časa vozili po gladkem asfaltu, je idealen hibrid, ki je namenjen cestnim kolesom. Če se vozite po razgibanih podeželskih poteh in gramoznih stezah, boste morda želeli nekaj bolj robustnega in z ustreznim sprednjim vzmetenjem.

Če iščete nekaj za vsakodnevno vožnjo v službo ali za izlete, bi bilo koristno kolo, ki je že opremljeno z blatniki, nosilcem za torbice in lučmi.

Če želite primerjati cene in specifikacije skoraj 100 različnih znamk in modelov električnih hibridnih koles, obiščite moje sestrsko spletno mesto ebikepricecomparison.com

Električno gorsko kolo

Električna gorska kolesa so na voljo v dveh kategorijah (na srečo!) – hardtail ali polno vzmetena. Tudi električna gorska kolesa ali krajše e-MTB so med potrošniki izjemno priljubljena.

Razlog za njihov uspeh je robustna vsestranskost in prilagodljivost. Električno gorsko kolo lahko brez težav uporabljate na cesti, pri čemer je treba namestiti le nekaj cestnih pnevmatik, morda prtljažnik in blatnike.

Menim, da so kolesa e-MTB SUV v svetu električnih koles! Če imate spodobno kolo, ga lahko vozite praktično povsod, medtem ko imajo hibridi svoje omejitve.

Poznam veliko kolesarjev, ki za vsakodnevno vožnjo na delo uporabljajo električno gorsko kolo, ker širše pnevmatike in daljši hod vzmetenja pomagajo ublažiti luknje in cestne odpadke.

Električna gorska kolesa imajo tudi svoje skrajnosti. Na eni strani cenovne lestvice so kolesa, ki se prodajajo in tržijo kot e-MTB, vendar je zadnje mesto, kamor bi želeli peljati ta kolesa, blizu gore! Na drugi strani cenovne lestvice so električna gorska kolesa profesionalnih proizvajalcev, ki so prav tako zmogljiva kot kolesa brez pomoči.

Na koncu je odvisno od tega, kaj želite od svojega e-kolesa. Če ste začetnik v terenskem kolesarjenju, je nesmiselno, da bi zapravili 1000 evrov za vrhunsko kolo s polnim profilom. Če ste izkušen gorski kolesar, boste želeli zapraviti nekaj denarja za električno gorsko kolo, ki bo kos zlorabam.

Električno cestno kolo

Električna cestna kolesa so razmeroma nova v svetu e-koles. Podjetje Giant je bilo prvo večje podjetje, ki je s serijo koles Road E+ prepoznalo povpraševanje po športnih električnih kolesih s spuščenim krmilom.

Ribble sle električno cestno kolo

V zadnjem času je prišlo do zanimivega razvoja tehnologije e-koles, ki je omogočil nastanek neverjetnih e-cestnih koles.

Ena takšnih inovacij je sistem Fazua Evation, ki je bil omenjen prej v tem članku, pa tudi sistem Mahle X35 ebikemotion (kot je vgrajen na kolesu Ribble zgoraj).

pregled električnega kolesa boardman adv 8.9e

Oba motorja za električna kolesa sta bila posebej zasnovana z mislijo na cestne kolesarje. Večina električnih cestnih koles sploh ni videti kot e-kolesa. So razmeroma lahka (v primerjavi z drugimi e-kolesi) in jih je mogoče brez težav voziti z izklopljenima motorjema.

Vozil sem več električnih cestnih koles z obema pogonskima sistemoma in razen manjše teže se z izklopljenim motorjem ne počutiš, kot da bi vozil e-kolo.

Električna cestna kolesa so na splošno namenjena cestnim kolesarjem, ki občasno potrebujejo nekaj pomoči ali pa se vozijo z izjemno zmogljivimi prijatelji in jih na vzponih težko dohitevajo.

Lahko vam pomagajo, če imate težave z vzdržljivostjo na daljših razdaljah, so pa tudi odličen način za hitrejšo pot na delo, zlasti če vas na poti čaka nekaj strmih vzponov.

Menim, da so e-cestna kolesa odlična. Ljudem pomagajo, da se vrnejo v sedlo, in so odlično orodje za trening, zlasti če zaradi bolezni ali poškodbe nekaj časa niste kolesarili.

Električno tovorno kolo

Električno tovorno kolo je četrta in zadnja kategorija v tem vodniku za kupce električnih koles.

Električna tovorna kolesa so zasnovana za prevoz tovora, ki ga ne bi mogli spraviti na običajno kolo. Zaradi tega so izjemno uporabna za številne naloge. Uporabljate jih lahko za nakupovalne izlete, prevoz nekaj majhnih otrok v šolo in celo za delo kolesarskega kurirja.

tern gsd s10 zložljivo električno tovorno kolo

Če živite v urbanem območju z dobro kolesarsko infrastrukturo, bi lahko s takšnim kolesom zlahka nadomestili svoj avtomobil! Vozil sem oba zgornja modela in vozita se kot običajni kolesi.

Menim, da so električna tovorna kolesa odlična, in če potrebujete vsestransko e-kolo, ki se lahko spopade z dodatno težo in prostornino blaga (ali majhnih ljudi), potem so nepogrešljiva!

Zaključek

Torej, to je to. Moj vodnik za kupce električnih koles za leto 2021. Če imate kakršna koli vprašanja ali potrebujete nasvet za nakup električnega kolesa, pustite komentar spodaj in odgovoril vam bom (običajno v 24 urah).

Električna kolesa so zelo zabavna in verjamem, da lahko spremenijo življenja ljudi na bolje. Nič več se ne boste trudili na hribih, nič več vas ne bo skrbelo, da boste v službo prišli prepoteni!

Ko so bila električna kolesa prvič na voljo, so mnogi rekli, da gre za prehodno modno muho. Zadnjih nekaj let je pokazalo, da bodo zagotovo ostala.

Vozite varno!

2 Responses

  1. Sem novinec v svetu električnih koles, vendar sem odkril vašo spletno stran in sem popolnoma osupel nad količino informacij. Potrebujem nasvet in upam, da mi lahko pomagate. Turno kolesarjenje je moja strast, vendar mi ga je v zadnjih letih preprečila bolezen srca. Moja tipična turneja je trajala približno dva tedna nekje v Združenem kraljestvu ali Evropi in je obsegala približno 1000 milj po različnih terenih (moje turno kolo je bilo Thorn Nomad). Skratka, moj kardiolog je bil prepričan, da je odobril mojo vrnitev na turno kolesarjenje, ko sem mu pojasnil, da bom kupil e-kolo in natančno spremljal svoj srčni utrip.

    Iščem nekaj, kar mi bo pomagalo, ko bo vožnja dovolj naporna, da se mi bo srčni utrip dvignil na nevarno raven. Najraje imam ravne palice, saj moram nositi prtljago. Morda bom moral kolo prenašati na vlakih in trajektih, zato bi mi pomagala majhna teža. Verjetno potrebujem odstranljivo baterijo, saj mislim, da bi bilo polnjenje med potovanjem lahko problematično.

  2. Iščem e-kolo za užitek. Uporabljalo se bo na cestah. Območje, na katerem živim, je precej hribovito. Iščem kolo, ki je lahko, vendar mi bo omogočalo premagovanje hribov brez večjega napora. Razmišljal sem o kolesu Specialized Vado SL 4.0, vendar me skrbi, da bi bil navor njegovega motorja premajhen za moje potrebe. Ali sem upravičeno zaskrbljen? Če je tako, katera druga kolesa naj upoštevam. Vado SL 4.0 je na zgornjem koncu mojega proračuna.

    Hvala.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja